1. Beschouw de Piet Heinkade niet meer als snelle autoroute maar als een volwaardige woonbuurt!
2. Verlaag de snelheid voor de auto’s en motoren op de Piet Heinkade.
3. Plant er meer groen en bomen – verleng Rietlandpark met een flinke rij populieren vanaf Club Panama helemaal tot aan de Passengers Terminal. Zorg voor groen op de binnenhoven van de flats van de Piet Heinkade. Maak Piet Heinkade rainproof!
4. Zorg met ProRail voor een geluidsscherm tegen de overlast door de treinen en de komst van nóg meer hoogfrequent spoorverkeer en goederenvervoer.
6. Verbied de bierfiets. Die zorgt voor overlast op het drukke fietspad van de Piet Heinkade, zelfs tot in de Oostelijke Handelskade en de Czaar Peterstraat…
Na de bouw van onze flat Costa Rica met het Ramses Shaffy Huis (in 2016, op de hoek bij Club Panama tussen Oostelijke Handelskade en Veemkade) is de Piet Heinkade helemaal 'af', het is een mooie woonbuurt voor duizenden nieuwe bewoners geworden. Alleen zorgt de doorgaande autoroute tussen Piet Heintunnel (IJburg) en Centraal Station voor enorme overlast: roet, fijnstof en verkeerslawaai, dag en nacht. Ook het treinverkeer zorgt voor veel geluidsoverlast. En er komt vanaf 2019 nog 'hoogfrequent spoor' bij, inclusief meer goederenvervoer, met een snelheid van 60 of 80 km per uur. Het geronk en gedaver van verkeer en vervoer zorgen er nu al voor dat we de ramen liever niet opzetten. We hebben een balkon maar een gesprek is er vaak niet mogelijk vanwege de overlast. Het appartement is fantastisch maar de leefomgeving moet worden verbeterd... Maak van deze snelweg een echte woonbuurt!
Vind je het waardevol als dit project in 2019 wordt uitgevoerd?
Er kan niet meer gereageerd worden
De stapeling van drukte op de Piet Heinkade wordt onderzocht. Er wordt gekeken welke stedelijke programma's kunnen bijdragen in het zoeken naar oplossingen hiervoor zoals het vergroenen van de Piet Heinkade. We verwachten halverwege dit jaar het traject voor het vergroenen te kunnen starten.
Je kunt tot 6 mei 2020 een bezwaarschrift indienen tegen de plannen van ProRail om het treinverkeer en zwaardere treinvrachtvervoer frequenter te laten rijden langs de Piet Heinkade. Komende jaren gaat ProRail luidruchtig werken aan het spoor langs onze huizen, zodat er meer en zwaardere treinen van...
Lees meer
Michiel Bollinger
JaEW van den Braak
Ja: !!!Hans Scholten
JaEwald Noppert
JaArianne Stroomberg
Ja mits...: Meer bomen en groen zou prima kunnen. Raar dat het er al niet is. Maar het blijft een doorgaande verkeersroute. Dat wist iedereen die daar is gaan wonen. Zinvoller lijkt het mij de veemkade meer te ontwikkelen.Michiel Bollinger
Een vreemd argument: omdat we hier zijn gaan wonen, moeten we onze mond maar houden over fijnstof en verkeerslawaai? Nee, Amsterdam moet de leefbaarheid voor alle bewoners bevorderen. En de Veemkade is niet gebouwd op veel autoverkeer, net zoals veel zwakke kades in de stad... Het motto moet zijn: b Lees meer